Rabu, 22 Jun 2016

UMAT BANI MELAYU JADI AHLI & SOKONG PAS - ZALIMI DIRI SENDIRI DISISI ALLAH (alQuran)

Apa yang dikatakan oleh Tengku Adnan adalah benar
kerana mematohi larangan Allah (alQuran)
tapi diputar belitkan oleh PAS untuk menipu umat bani Melayu
yang dhoef dalam perkara Agama : Ketuhanan. 

PAS TELAH MELAKUKAN KESALAHAN PADA SEMUA HUKUM ALLAH (alQuran).

1) KUFUR (niat - i'ttiqad) Tanpa Lillaahi @ bukan semata-mata kerana Allah, apabila PAS berniat - berI'ttiqad...(belum buat lagi)... hendak membacakan ayat-ayat Allah (alQuran) & Hadis & Sirah kerana duniawi - politik (jawatan, pangkat, popularity, nama, gelar, kekayan), Maka putus lah hubungan dengan Allah & terlindung dari rahmat Allah, serta wajib lah jauh lagi dari redha Allah.

 A095

Dan janganlah kamu jadikan (ayat-ayat Allah - al-Quran, hadis, sunnah, sirah) pesanan-pesanan dan perintah Allah sebagai modal (alat, bahan, modal, tukaran, gadaian) untuk mendapat keuntungan dunia (politik - jawatan, pangkat, gaji, elaun nama, popularity, gelar, kekayaan) yang sedikit (nilainya disisi Allah); sesugguhnya apa yang ada di sisi Allah (dari balasan yang baik kerana diberlakukan semata-mata kerana Allah - Lillaahi), itulah sahaja yang lebih baik bagi kamu, kalaulah kamu mengetahui.
(Al-Nahl 16:95)

SIAPA YANG KUFUR (niat - i'ttiqad) TUU ?...

2) KAPIR (niat & amal) - Engkar larangan Allah (alQuran), setelah niat yang Kufur itu diberlakukan dengan cara, sifat, kata-kata, perbuatan - membacakan ayat-ayat Allah alQuran, & hadist & sunnah & sirah tanpa Lillaahi @ bukan semata kerana Allah, sebalikNya kerana duniawi - politik (jawatahn, pangkat, popularity, nama, gelar, kekayaan).

A041
Dan berimanlah (percaya - yakin akal - qalbu) kamu dengan apa yang Aku turunkan (Al-Quran) yang mengesahkan benarnya Kitab (Taurat : Injiel & tidak terkecuali al-Quran) yang ada pada kamu (selama mana kamu tidak selewengkan), dan janganlah kamu menjadi orang-orang yang mula-mula kafir (engkar) akan dia (Taurat : Injiel & tidak terkecuali al-Quran); dan janganlah pula kamu menjadikan ayat-ayat Ku (Taurat : Injiel & tidak terkecuali al-Quran) sebagai harga (gadaian, tukaran, alat, bahan untuk) membeli kelebihan-kelebihan (duniawi - politik : jawatan, pangkat, nama, popularity, gelar, kekayaan) yang sedikit faedahnya (disisi Aku - Allah); dan kepada Akulah sahaja hendaklah kamu bertaqwa.
(Al-Baqarah 2:41


SIAPA YANG KAPIR - ENGKAR ITU ???

3) SESAT AQIDAH (niat & amal) - PASIK & MUNAFIK.
PAS dengan sengaja (kerana dilalaikan Syaitan or jahil murakkab) telah melakukan perbuatan "Engkar Larangan Allah (alQuran) - Kapir demi Kapir demi Kapir dan demi Kapir berulang-ulang sejak pulohan tahun, Maka itu lah Golongan Sesat (Aqidah - al-Iman, Syariah - al-Ilmu) - Pasik & Munafik. 

A159
Bahawasanya orang-orang yang mencerai-beraikan (kerana @ alasan) agama (ad-deen : tauhid zat Allah & al-Islam : I'ttiqad yang diredhai Allah terhadap hak-hak mutlaknya serta furuq) mereka (dengan menciptakan : takwilan penyebab) perselisihan-perselisihan yang berdasarkan hawa nafsu duniawi - pilitik : jawatan, pangkat, nama, popularity, gelar, kekayaan), dan mereka menjadi berpuak-puak, tiadalah engkau terkait sedikitpun dalam (perbuatan) mereka. Sesungguhnya perkara (perbuatan) mereka hanya terserah kepada Allah. Kemudian Ia akan menerangkan kepada mereka (pada hari kiamat kelak), apa yang telah mereka lakukan (dan membalasnya).
(Al-An'aam 6:159) 

A032 
Iaitu orang-orang yang menjadikan fahaman agama mereka berselisihan mengikut kecenderungan masing-masing serta mereka pula menjadi berpuak-puak; tiap-tiap puak bergembira dengan apa yang ada padanya (dari fahaman dan amalan yang terpesong itu).
(Ar-Ruum 30:32)...  
 
SIAPA YANG SESAT AQIDAH - petunjuk Allah (al-Quran) TU ?...

Golongan Sesat Aqidah ini terbahagi kepada dua (2) golongan :-

a) PASIK - Perbuatan Kapir - engkar larangan Allah (alQuran) yang dilakukan PAS dalam perkara Agama : Ketuhanan meliputi perkara Pokok : Dasar Ketuhanan yang Empat - "Addeen (Tauhid), alIslam (I'ttiqad), alIman (Aqidah) & alIlmu (Syariat) berulangh-ulang sejak pulohan tahun hingga berlaku kerosakan hubungan silaturrahim sesama manusia... Apatah lagi sesama sendiri...
.. .sesama mengaku berAgama (Innaddeen) - Tauhid zat Allah...
... sesama mengaku berI'ttiqad dengan I'ttiqad yang diredhoi Allah (Lil-Islam)...
... sesama mengaku berAqidah Islam (al-Islam)...
... sesama mengaku berSyariat Islam (al-Islam)...
... sesama membaca alQuran yang sama ditangan...
... sesama arah Kiblat
... sesama zahir anggota jasad dari daki zat tanah Leluhor yang sama - Malaysia.

SIAPA YANG SESAT GOLONGAN PASIK TU ?...

b) MUNAFIK - Perbuatan Kapir - engkar larangan Allah (alQuran) yang dilakukan PAS dalam perkara Agama : Ketuhanan meliputi perkara Pokok : Dasar Ketuhanan yang Empat ... bla bla bla...(sama para "a")...hingga berlaku kerosakan @ putus hubungan manusia dengan Allah @ penyebab orang lain yang dhoef dalam perkara Agama : Ketuhanan berlaku Syirik & Murtad...
... Sesat Aqidah golongan Munafik juga adalah golongan Sesat menghampiri Syirik.

AKIBATNYA bagi Para (3) & subpara "a & b" adalah :
... Hancur lebur segala ganjaran baik @ pahala Ibadan & amal kebenaran, kebaikan, kebajikan dialam jasad, menjadi (umpama) debu yang diterbangkan angin kencang
... Hanya pintu taubat saja masih terbuka - segera bertaubat Nasuhah.

SIAPA YANG SESAT AQIDAH - Golongan PASIK & MUNAFIK ITU ?...

4) SYIRIK (niat & amal) - merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan bagi Hak-hak Mutlak Allah...
... Permulaan bagi Syirik (yussyrik : tusyrik billahi) terhadap hak-hak mutlak (zat) Allah adalah dengan I'ttiqad (yakin Qalbu > Akal) yang dilaknati Allah - Ujub, Sama'ah, Riak, Takabbur... kemudian zahir dengan "cara, sifat, kata-kata, perbuatan" anggota jasad "memuja (taksub), memuji (berlebihan - bodek) berhala manusia berkupiah-serban, berjubah, berjanggut;... membersih, menyucikan" diri sendiri, keturunan, kaum, puak, jemaah, parti serta al-pantatnya, PADAHAL tidak ada sesiapa pun yang berkuasa : berhak untuk membersih, menyucikan melainkan Allah. Maka gugur lah I'ttiqad yang diredhai Allah terhadap hak-hak mutlaknya - Allah "al-Islam" berpindah menjadi I'ttiqad yang dilaknati Allah "al-Yahud - Yahudi" : syirik - non muslim laa tuu.

 A048

Sesungguhnya Allah tidak akan mengampunkan dosa syirik (terhadap hak-hak mutlaknya - Allah dengan) mempersekutukanNya (dengan sesuatu apajua), dan akan mengampunkan dosa yang lain dari itu bagi sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya). Dan sesiapa yang mempersekutukan (hak-hak mutlak zat) Allah (dengan sesuatu yang lain - berhala manusia, al-jinn kuffar, iblis, syaitan, berhala : patong), maka sesungguhnya ia telah melakukan dosa yang besar.
(An-Nisaa' 4:48)

A049 
Tidakkah engkau perhatikan (dan merasa pelik wahai Muhammad) kepada orang-orang yang membersihkan (memuja - taksub : memuji : membersih & menyucikan) diri sendiri? (Padahal perkara itu bukan hak manusia) bahkan Allah jualah yang berhak membersihkan (memuja : memuji : membersih & menyucikan) sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya); dan mereka pula tidak akan dianiaya (atau dikurangkan balasan mereka) sedikitpun.
(An-Nisaa' 4:49)
 Diharamkan Syurga & diwajibkan Neraka hingga mendapat Syufaat & keAmpunan Allah...WAJIB NERAKA LEBIH DAHULU !!!...
Eeeemmm... Nak dapat Syufaat Nabi SAW kot celah mana, kalau Nabi SAW pun dihina @ direndahkan maqamNya serupa dengan mamat-MAMAT lain dikampong... kan kan kan !!!

SIAPA YANG SYIRIK TERHADAP HAK-HAK MUTLAK ZAT ALLAH TUU ?...

5) MURTAD (niat & amal) - berpaling tadah dari tauhidkan zat Allah maha Esa wajib wujud hanya Satu - Ahadun, Wahidun dengan zahirNya perbuatan...
... berbilang-bilang Tauhid (Pluralisme)
... kesamarataan Taihid (Libralisme)
... Muhlid - Atheist (Komunisme)

A217
Mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad), mengenai (hukum) berperang dalam bulan yang dihormati; katakanlah: "Peperangan dalam bulan itu adalah berdosa besar, tetapi perbuatan menghalangi (orang-orang Islam) dari jalan Allah dan perbuatan kufur (tanpa lillaahi) kepadaNya, dan juga perbuatan menyekat (orang-orang Islam) ke Masjid Al-Haraam (di Makkah), serta mengusir penduduknya dari situ, (semuanya itu) adalah lebih besar lagi dosanya di sisi Allah. Dan (ingatlah), angkara fitnah itu lebih besar (dosanya) daripada pembunuhan (semasa perang dalam bulan yang dihormati). Dan mereka (orang-orang kafir itu) sentiasa memerangi kamu hingga mereka (mahu) memalingkan kamu dari agama (tauhid zat Allah wajib wujud hanya Satu - Ahadun, Wahidun) kamu kalau mereka sanggup (melakukan yang demikian); dan sesiapa di antara kamu yang murtad (berpaling tadah dari tauhid zat Allah wajib wujud hanya satu - ahadun, Wahidun) dari agamanya (agama tauhid & i'ttiqad diredhai Allah Islam), lalu ia mati sedang ia tetap kafir (engkar dengan murtad), maka orang-orang yang demikian, rosak binasalah amal usahanya (yang baik) di dunia dan di akhirat, dan mereka itulah ahli neraka, kekal mereka di dalamnya (selama-lamanya).
(Al-Baqarah 2:217

AKIBATNYA :
Diharamkan Syurga & diwajibkan Neraka kekal selama2Nya.

SIAPA YANG MURTAD TU ?...

PAS ADALAH GOLONGAN BENGKRAPSI - MUFLIS DISISI ALLAH (alQuran) KERANA TELAH MELAKUKAN KESALAHAN PADA SEMUA... ulang... SEMUA HUKUM ALLAH (al-Quran) DARI SERINGAN HUKUM KUFUR (niat)-(amal) KAPIR - Engkar larangan Allah (alQuran)... HINGGA KEPADA SEBERAT-BERAT HUKUM DISISI ALLAH (al-Quran) - SYIRIK terhadap hak-hak mutlak zat Allah & MURTAD - berpaling tadah dari tauhidkan (zat) Allah wajib hanya Satu - Ahadun, Wahidun.


APA LAGI YANG PAS ADA UNTUK DIBAWA MENEMUI ALLAH 
SETELAH TAMAT ANUGERAH HIDUP - GOLL (go to hell
DI AKHIRAT NANTI
???
///
Ab Sheikh Yunan.

Mentaati PEMIMPIN diantara PENZALIM dan 'Kafir Buwah' Hukum taat pemimpin fasiq atau zalim


Soalan: Ustaz, apa hukum kita terhadap pemimpin yang fasiq?
Perlu taat ke? Atau boleh je kita jatuhkan dia?

Jawapan:
Secara umum, hukum asal hubungan dalam sebuah negara Islam antara rakyat (mereka yang dipimpin) dan juga ketua negara (pemimpin) adalah taat.
Ini berdasarkan banyak sumber nas dan antara yang masyhur adalah berdasarkan firman Allah swt:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ
“Hai orang-orang yang beriman, ta’atilah Allah dan ta’atilah Rasul (Nya), dan ulil amri (pemimpin) di antara kamu.” (Surah An-Nisa’ : 59)

Jelas dalam ayat ini hubungan ketaatan itu secara asalnya itu wujud antara pemimpin dan rakyat.
Namun, dalam hal apabila pemimpin itu seorang yang fasiq atau zalim, kebanyakkan ulama telah membicarakan hal ini dalam tiga keadaan.

1) Hubungan antara rakyat dan pemimpin fasiq
Jumhur fuqaha’ berpandangan dalam situasi ini, ianya tetap tidak merubah hukum asal akan hubungan antara rakyat dan pemimpin iaitulah perlu ditaati walaupun pemimpin tersebut adalah seorang yang zalim atau fasiq. Antara dalil yang banyak disandarkan adalah hadis Rasulullah saw:
Seorang Sahabat bertanya kepada Rasulullah s.a.w:Ya Nabi Allah, bagaimana menurutmu jika para pemerintah yang memimpin kami yang selalu mengutamakan hak mereka tetapi mereka tidak bersedia memenuhi hak kami?

Nabi menjawab: “Tunduk dan patuhlah kamu, sesungguhnya mereka akan bertanggungjawab atas kepimpinanya,manakala kamu juga akan bertanggung jawab terhadap ketaatan kamu kepadanya”.(HR.Muslim no.1846)

“Sesiapa yang dipimpin oleh seseorang pemimpin lalu dia melihat pemimpinnya berbuat maksiat kepada Allah, maka hendaklah dia membenci perbuatannya, namun jangan dia melepaskan ketaatan daripadanya”.(HR.Muslim no.1855)
Maka kefasikan dan kezaliman yang wujud pada pemimpin tersebut tidak pernah menghilangkan akan hak ditaati yang pada asalnya sememangnya wujud pada pemimpin tersebut.

2) Apabila disuruh melakukan kezaliman.
Tetapi ketaatan pemimpin tersebut bukanlah suatu yang mutlak seperti mana pada seorang pemimpin yang adil.

Ketaatan terhadap pemimpin yang fasiq adalah selagi mana ianya tidak berkait dengan arahan yang membabitkan maksiat atau melanggar arahan Allah swt.

Tidak ada ketaatan pada perkara maksiat kepada Allah. Sesungguhnya ketaatan itu hanyalah dalam perbuatan yang baik”. (HR.Muslim:1840,Bukhari:7145)

“Dan janganlah kamu mentaati perintah orang-orang yang melampaui batas”.(Asy-Syu’ara:151)
Nas-nas ini memberi gambaran bagaimana ketaatan terhadap makhluk itu mempunyai pengecualian iaitu apabila membabitkan arahan terhadap perkara yang mungkar atau maksiat. Termasuk dalam isu ini hal berkenaan pemimpin yang fasiq.

3) Limitasi kefasiqan dan kezaliman pemimpin
Ulama juga menggariskan kefasikan dan juga kezaliman yang dilakukan oleh pemimpin tersebut juga ada limitasinya, bukanlah walau sezalim dan sefasiq mana pun dia kita perlu taat.
Adanya keadaan atau situasi dimana akan terungkai ikatan ketaatan tersebut lalu menjadi kewajipan umat Islam untuk keluar dan menjatuhkan pemimpin tersebut. Keadaan ini ialah apa yang diistilahkan oleh Baginda saw sebagai “Kapir (engkar) buwah” (الكفرالبواح)

Ubadah Ibn Shamit r.a berkata: Kami membai’at Rasulullah s.a.w dengan janji akan mendengar perintahnya, mentaatinya baik dalam keadaan susah mahupun senang, baik sulit mahupun lapang dan dalam keadaan dia lebih mengutamakan orang lain daripada kami dan kami tidak melawan orang-orang yang memegang kekuasaan, kecuali (beliau menjelaskan) jika kamu melihat bukti “kafir buwah” terhadap mereka. Terhadap orang seperti itu disisi kamu ada keterangan yang cukup daripada Allah”. (HR.Mutaffaq ‘alaih,al-Muntaqa 2/739)

Ibnu Hajar menterjemahkan istilah “kafir buwah” sebagai suatu kekafiran yang ditunjukkan secara jelas seperti melarang manusia untuk beribadah, menolak sumber pensyaraiatan al-Quran dan as-Sunnah atau sehingga melakukan kezaliman besar terhadap umat Islam secara jelas seperti pembunuhan besar-besaran terhadap orang Islam.

Apabila situasi ini berlaku, jumhur fuqaha’ seperti Hasan al-Basri, Imam Ahmad bin Hanbal, al-Nawawi serta termasuk dikalangan sahabat-sahabat yang muktabar menetapkan pemimpin tersebut hendaklah dijatuhkan oleh umat Islam.

Apa yang boleh kita simpulkan dalam persoalan ini adalah:
1. Mentaati pemimpin itu adalah perkara yang jelas dalam Syariat Islam. Kefasikan dan kezaliman seorang pemimpin itu tidak menghilangkan akan hak ditaati oleh rakyatnya selagi mana ianya tidak berkait arahan yang bertentangan dengan suruhan agama dan kezaliman itu tidak sehingga mencapai tahap “kafir buwah”.

2. Taat kepada pemimpin fasiq bukanlah bermaksud tunduk dan senyap terhadap kezaliman yang dilakukan, teguran dan juga nasihat amar makruf nahi mungkar hendaklah berterusan cumanya tidaklah sehingga kepada menjatuhkan pemimpin dengan pemberontakan lalu memberi mudharat besar kepada umat Islam.

3. Ibnu Taimiyah dalam Majmu’ menyebut bahawa larangan supaya tidak menjatuhkan pemimpin fasiq bukanlah bererti mengiktiraf kefasiqan mereka, tetapi ianya adalah untuk menolak fitnah yang lebih besar yang bakal terjadi terhadap umat Islam. Begitu juga kebolehan menjatuhkan pemimpin fasiq hingga kepada tahap “kafir bulwah” adalah kerana tindakan itu telah memberi fitnah tersangat besar kepada umat. Bermaksud apa yang menjadi nialaian utama oleh ulama dalam mana-mana isu adalah kepentingan umat.

لا يجوز إنكار المنكر بمنكر أكبر منه
Tidak boleh menolak sesuatu kemungkaran dengan melakukan kemungkaran yang leibh besar daripada itu (mungkar yang ingin dicegah)
///
Ab Sheikh Yunan.

"AL-KITAB" (qalaamallah - al-Qalam : Abjad, Huruf - bukan bacaan), SETELAH "al-Qalam - qalaamallah" diberi tanda qalam, bacaan & titik - AL-QURAN (bacaan).



Sesungguh الفران itu adalah اقرأ : bacaan - lisaanun Arabia yang berasal dari Qalaamallah - الكتاب (qalam, huruf, abjad, lambang, simbol, SIGN) bukan bacaan lagi.  Adalah amat jelas bahawa pada asalNya القران itu tidak ada tanda القلم (lambang) & tidak ada tanda bacaan melainkan qalam2Nya satu demi satu yang akhirnya membentuk kumpulan - perkataan - lisan (bacaan - sebutan)...

Billion manusia membaca القران dimuka bumi ini, tapi berapa kerat yang mengkajiNya akan setiap kumpulan qalam - perkataanNya, melainkan terima bulat2 apa yang telah di tulis orang umat terdahulu tanpa sedikit pun Ijtihad untuk mengesahkan... sekaligus mencari sebarang kesilapan usul, tapsirNya...

Malah masih terdapat sebahagian dari kumpulan qalam - perkataan القران (bacaan - jenis Mutasyaabihat : samar2 - hakikat) sampai sekarang masih lagi belum difahami... paling2 hanya dengan takwilan semata-mata. 

Maka siapalah sangat dengan mereka yang mengaku Ulama, mereka yang melantik diri sendiri sebagai Ulama serta mereka yang menggunakan berbagai AL.... dihadapan nama masing2 itu... hanya lah tukang copy paste - menghafal... kemudian kelentong atasnama Allah (القران) dengan segala tipudayaNya... Itu lah golongan manusia yang dalam qalbuNya cenderong kepada kejahatan, yang suka sangat mentakwil sesuatu yang samar-samar : Mutasyabihat (hakikat) itu, mengikut kecenderungan qalbu - hati : niatNya yang masih bergelumang dengan daki duniawi... kan kan kan ???

Malah 3 qalam pertama al-Kitab > al-Quran "alif lam mim" yang dibaca hanya dengan menyebut nama-nama qalamNya saja pun masih lagi belum berjaya diusul, tapsir & terjemahkan maksudNya dengan jelas, tegas & tegoh pengertianNya.... "Kenapa perlu kembali semula kepada Allah - dengan lafaz : "tiada sesiapa yang mengetahui maksud yang sebenarNya melainkan Allah"... ???
///
al-Yunan

TIDAK MUTLAQ & BERSYARAT...

HUKUM TIDAK PERNAH BERUBAH... Apa yg pernah dikatakan Haji Hadi ini tidak Mutlaq & bersyarat dengan pertimbangan bagi menghindari kem...